
De Stad Brugge kende WES de opdracht toe om een strategisch commercieel plan op te stellen voor de periode 2017-2021.
Als logisch vervolg op het commercieel strategisch plan van 2012-2016 moet er een nieuw plan worden opgesteld.
In de eerste fase werd een volwaardige analyse uitgevoerd van de actuele situatie en werd dit in een SWOT analyse verwerkt. In de tweede fase werd op basis van de SWOT analyse een duidelijke visie geformuleerd waarbij kernwaarden, doelgroepen en marktsegmenten werden vastgelegd en prioriteiten werden gesteld. In de derde fase werd dit allemaal vertaald in specifieke strategische doelstellingen en acties.
Vanuit een gedragen visie voor de komende jaren, worden dus concrete doelstellingen en acties geformuleerd die o.a. een antwoord bieden op de volgende vragen:
– Hoe kunnen we de stad leefbaar houden voor zijn inwoners en dus ook aantrekkelijk voor bezoekers?
– Hoe zorgen we ervoor dat Brugge een internationaal sterk merk blijft? Hoe bewaren we onze authenticiteit/identiteit en bewaken we de kwaliteit?
– Hoe kan toerisme een drijvende kracht blijven voor duurzame groei en ontwikkeling? Hoe kunnen we de lokale gemeenschap hier sterker in betrekken?
– Hoe dient de dienst Toerisme zich als DMO hierop te organiseren? Wat is de rol van de andere stakeholders?
Bij de opmaak van het strategische plan werden verschillende partijen betrokken zodat het lokale draagvlak aanwezig is. Op die manier werd aan verschillende betrokkenen en lokale stakeholders de mogelijkheid gegeven om hun visie op het toerisme in Brugge te delen.
Een haalbaarheidsonderzoek voor de bouw van extra kantoorruimte in Brugge op de voetbalprojectsite.
Stad Brugge plande de bouw van kantoorruimte maar had na een eerste aftoetsing bij verschillende overheden weinig succes, ze zouden weinig vierkante meter afnemen. Daarom kreeg WES de opdracht om te onderzoeken wat de mogelijke interesse zou zijn vanuit de bedrijfswereld. Daarnaast werd ook onderzocht of er interesse zou zijn voor een meetingcenter met ruimte voor vergaderingen, seminaries, workshops, bedrijfsvoorstellingen, enz.De centrale vragen hierbij waren:
1. Onderzoek naar het kantooraanbod in de Brusselse regio, de Vlaamse kantoorsteden, de nabije omgeving van Brugge en in de stad Brugge zelf
2. Een oplijsting van de locatiefactoren die een rol spelen bij de keuze van een vestigingsplaats voor kantoorruimte.
3. Diepte-interviews met experten inzake de kantorenmarkt en bijhorende conclusies.
4. Een onlinebevraging inzake kantoorruimte bij bedrijven uit de tertiaire en quartaire sector.
5. Conclusie en advies
Deze website gebruikt functionele cookies en externe scripts om uw gebruikservaring te verbeteren.
Deze website gebruikt functionele cookies en externe scripts om uw gebruikservaring te verbeteren. Welke cookies en scripts actief zijn en hoe ze gebruikt worden kan u zien links. U kan deze instelling op ieder moment wijzigen. Lees meer in ons privacybeleid
NOTE: Deze instellingen gelden enkel voor deze browser en dit toestel.
We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en advertentieboodschappen aan te passen zodat deze beter aansluiten bij uw interesses, om socialemediafuncties aan te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Deze informatie over het gebruik van onze website kan gedeeld worden met onze partners zoals Google, Facebook en andere media-en analysepartners.